Božství Kristovo ve Starém zákoně
Nosným tématem evangelií jsou jednak zázraky Pána Ježíše, jeho Božské učení a ruku v ruce s tím i Jeho spor s farizeji a vůdci židovského národa! Ti jej od začátku odmítli přijmout a uznat za Mesiáše! Tím de facto založili nové judaistické náboženství. Liberální pseudokřesťanské výklady evangelií nám představují „chudáky farizeje a zákoníky“, kteří byli „nešťastnou náhodou“ postaveni před nepochopitelné tajemství Kristova božství, a to bylo sousto, které oni - „pravověrní židé“, odkojení čistým monoteizmem - prostě nemohli skousnout. Tím je nám v podtextu vnucován pocit, jako by apoštolové a první obec židokřesťanů v Jeruzalémě byli vlastně jen nějakou neortodoxní odnoží (sektou) původního židovství. Současný judaizmus je naproti tomu představován jako to pravé pokračování SZ. Tato nebetyčná lež je udržována při životě zamlčováním skutečnosti, že židé byli už ve SZ dopředu jasně obeznámeni s Božskou přirozeností budoucího Mesiáše. Celý izraelský národ a celé Písmo SZ vlastně vznikli z přislíbení a očekávání Mesiáše. Proto, když budeme v Písmu vyhledávat zmínky o Mesiáši, v žádném případě to nebude vytahování nepodstatných malicherných citátů! Právě naopak! Půjde o postavení Písma do toho nejpravdivějšího světla!
Celý čánek:
Božství Kristovo ve Starém zákoně